Noi tendinte plug-in hybrid

Eurotax

10 dec. 2014, Editorial

Modelele plug-in hybrid prezentate la Miramas sunt echipate cu un motor cu ardere interna foarte eficient si cu un electromotor alimentat de un acumulator de inalta tensiune ce poate fi reincarcat de la o sursa externa. Astfel calatoriile urbane pe distante scurte sau navetele pot fi efectuare in regim exclusiv electric. Pe distante lungi, automobilul va functiona de obicei in “mod mixt’’, printr-o conlucrare a ambelor sisteme.

Prototipul BMW Seria 3 plug-in hybrid combina un motor pe benzina, cu patru cilindri, cu un motor electric. Propulsorul cu ardere interna este bazat pe motorul cu patru cilindri, cu tehnologie TwinPower Turbo, care a castigat deja de doua ori premiul <<International Engine of the Year>>.

Electromotorul si electronica de putere sunt bazate direct pe tehnologia BMW eDrive utilizata deja la modelele BMW i3 si BMW i8. Acumulatorul litiu-ion al prototipului - inclusiv sistemul de gestiune a bateriei si sistemul foarte eficient de racire directa - se bazeaza tot pe experienta si cunostintele BMW i.

Tehnologia plug-in hybrid este atat de flexibila incat poate fi integrata intr-o mare varietate de concepte auto. Astfel, va fi posibila transferarea rapida in intreaga gama de modele BMW. In viitor, traseul spre o mobilitate sustenabila va fi unul cu mai multe directii. Motoarele cu ardere interna, deja foarte eficiente, vor fi si mai economice. Automobilele cu propulsie integral electrica, precum BMW i3, sunt adaptate cerintelor de mobilitate urbana, in timp ce modelele plug-in hybrid sunt mai potrivite pentru calatorii pe distante lungi. Pe langa acestea, pe termen lung, o optiune viabila ar putea fi electromobilitatea in combinatie cu tehnologia pilelor de combustie cu hidrogen.

Comentarii


comments powered by Disqus

Despre autor

Eurotax

EurotaxEurotax

Eurotax

Filtru stiri